Základní škola Jihlava, Havlíčkova 71,

Bečková Radka Matějíčková Denisa Zeman Pavel
Čechová Kateřina Novotný Jáchym
Homolka Tomáš

A už zbývá jen rozdat vysvědčení a naposledy zazvonit...

DSCN8970.JPG   DSCN8971.JPG   DSCN8972.JPG

29. 6. Rozlučka s třídní učitelkou - spolu s rodiči na bowlingu

DSCN8955.JPG   DSCN8956.JPG   DSCN8954.JPG

ŽIJEME SPORTEM

Na závěr roku jsme se věnovali sportu:

• pro 1. stupeň jsme spoluorganizovali s učiteli tělocviku sportovní den
  • naši kluci (Adam, Tomáš v bráně, Jáchym, Mirek, Alex, Pavel a Filip Cakl z 9.A) hráli fotbal proti učitelům (pan ředitel, p. uč. Brunner, p. uč. Kočí, p. uč. Kosina a náš bývalý p. uč. Nosek); hrálo se 2 x 15 min a zvítězili naši kluci

SLÁVA VÍTĚZŮM, ČEST PORAŽENÝM!

DSCN8936.JPG   DSCN8934.JPG   DSCN8933.JPG

DSCN8938.JPG   DSCN8939.JPG   DSCN8944.JPG

20.-21.6. Školní výlet Slavonice-Landštejn

Zúčastnilo se 15 žáků za doprovodu třídní uč. Dolákové a uč. Mořkovské. Sraz jsme měli v 7:15 na hl. vlakovém nádraží. Odtud jsme jeli do Slavonic, kde jsme navštívili podzemí. Poté jsme šli v mírném dešti 10km do cyklokempu pod Landštejnem. Tam jsme se ubytovali a zájemci šli do lanového centra. Po zbytek dne jsme měli volný program a v noci jsme šli do lesa hrát hry. Ráno po snídani jsme se vydali na hrad Landštejn. Ten byl vzdálen 2km. Hrad jsme si prohlédli a vydali se zpátky na oběd. V 15:00 jsme odcházeli do Starého Města pod Landštejnem na autobus, kterým jsem jeli do Slavonic. Tam jsme měli rozchod a poté jsme se vydali na vlak, který nás odvezl do Jihlavy. I přes nepříznivé počasí se výlet vydařil.

DSCN8837.JPG   DSCN8861.JPG   DSCN8866.JPG

DSCN8878.JPG   DSCN8881.JPG   DSCN8882.JPG

DSCN8886.JPG   DSCN8888.JPG   DSCN8889 vlakem domů.JPG

2.6 Vrakbar

Dne 2. června jsme navštívili Vrakbar. Povídali jsme si o našich budoucích rodinných vztazích a budoucích partnerech.Myslím si že tato akce pro nás byla velmi poučná a zajímavá. Hráli jsme také zábavné hry.

DSCN8788.JPG   DSCN8792.JPG   DSCN8794.JPG

DSCN8795.JPG   DSCN8797.JPG   DSCN8802.JPG

19. - 22.6 Vodácký kurz

Dne 19. - 22.6 jsme byli na vodáckém kurzu . První den jsme se seznamovali s kánoí. Druhý a třetí jsme jezdili na lodi. Čtvrtý den jsme hráli příjemné hry. Jelo nás 15 z 9.B a  3 z 9.A , kurz vedli zkušení instruktoři. Počasí nám přálo. Kurz se nám líbil.

28.4. Den Země

Dne 28. dubna se konal Den Země a někteří žáci z naší třídy se při této příležitosti vydali s paní učitelkou Dolákovou a Lapešovou na zříceninu Rokštejn. V 8:15 jsme vyrazili od naší školy na autobusové nádraží a odtud jsme jeli autobusem do Luk nad Jihlavou. Čekala nás asi desetikilometrová túra k našemu cíli – k Rokštejnu. Zříceninu jsme si se zájmem prohlédli a také se tam nasvačili
Na závěr si někteří zahráli hru, při které jsme vytvořili dvě skupiny, a šlo o to zabránit druhé skupině vtrhnout do hradu. Hra nás natolik zaujala, že jsme zapomněli na čas. Přestože jsme celou zpáteční cestu na vlak běželi jako o život, ujel nám.
Někteří z nás čekali hodinu na zastávce v Přímělkově na další spoj, ti aktivnější pokračovali s paní učitelkou Dolákovou na další zastávku. Naštěstí jsme dorazili v pořádku a výlet se nám moc líbil.

Zbývající spolužáci se účastnili jiných akcí: na kolech na Okrouhlík nebo pěšky na Pávov a Zbornou.

Rokštejn4.JPG  Pístov1[1].jpg  Rokštejn5.JPG

26.4 Vídeň

V úterý jsme společně s osmou a sedmou třídou jeli do Vídně. Vyjeli jsme brzy ráno a cestou zastavili ještě na Hatích. Ve Vídni jsme navštívili spoustu památek a zajímavostí jako např. Schönbrunn Palace, Schönbrunn Garden, Hundertwasserhaus a další. Všem se nám tam moc líbilo.

21.4. Film "Na sever"

Ve čtvrtek jsme šli do kina Dukla na dokumentární film "Na sever" o osudu židovských dětí, které na podzim 1939 odjeli z Čech do Dánska, a tak se zachránili před odvozem do koncentračních táborů. Jeden ze vzpomínajících byl dokonce z Jihlavy.Film se nám moc líbil a dozvěděli jsme se spoustu nových zajímavostí.

18.4. Anglické divadlo

V pondělí jsme se již po několikáté vydali do DKO na anglické divadlo. Tentokrát byl příběh o Černém Petrovi, neboli o Peteru Blackovi, který se pokoušel najít práci. Myslím si, že většina naší třidy divadlu rozuměla, i když celé představení bylo v angličtině.

15. a 22. 4. proběhla přijímací řízení na SŠ a SOU

Všichni z naší třídy se dostali na školy a obory, na které se hlásili.

Moc gratuluji a přeji nadále mnoho úspěchů.

třídní učitelka

29.3.-3.4. Zájezd do Anglie

Někteří žáci z devátých a osmých tříd jeli do Anglie.Moc se jim líbil a viděli spoustu zajímavých míst např. Londýnské oko, Westminster Abbey, Tower Bridge, akvárium, ostrov Weight, londýnská okurka, a spoustu dalšího....Bydleli jsme u rodin po čtyřech.

2.3. Přednáška v muzeu

Ve středu jsme se již po druhé se třídou vypravili na přednášku do muzea, kde nám paní přednášející vyprávěla o období během 1.světové války až po období 2.světové války. Dozvěděli jsme se spoustu nových informací o Jihlavě, například o sporech, které v té době probíhaly mezi Čechy a Němci o moc ve městě.

Blíží se čas rozhodnutí, kam po ZŠ...

Během školního roku nás navštívily různé SŠ:

Střední škola stavební Havlíčkův Brod

Střední Škola veřejnoprávní-Trivis

Umělecko průmyslová škola Helenín

Byli jsme se podívat na těchto školách:

Střední škola stavební Jihlava

SOU Třešť

a dále jsme navštívili Úřad práce.

Byli jsme na SŠ Stavební Jihlava, kde jsme si prohlédli interiér a někteří se jeli podívat do dílen v Heleníně kde jsme vyráběli domečky z cihliček.

DSCN7867.JPG   DSCN7884.JPG   DSCN7885.JPG

DSCN7881.JPG   DSCN7875.JPG   DSCN7893.JPG

I V NOVÉM ROCE SE ZAPOJUJEME DO SOUTĚŽÍ A MÁME ÚSPĚCHY

19. 1. okresní kolo matematické olympiády

Dva žáci naší třídy se zúčastnili této obtížné soutěže a oba se stali úspěšnými řešiteli.

Adam Altrichter skončil na krásném 7. místě (před ním byli jen řešitelé z gymnázia a jeden žák ze ZŠ v Polné) a postoupil tak do krajského kola. Sára Krausová obsadila rovněž pěkné 14. místo.

28. 1. matematicko-fyzikální soutěž MAFYN

Poprvé se žáci naší školy zúčastnili této nové zajímavé soutěže čtyřčlenných týmů (více o ní na stránkách akcí školy).

Z 9. tříd se přihlásili 2 týmy: tým LOL složený pouze z žáků naší třídy (Andrysíková, Matějíčková, Krausová, Mach) obsadil 4. místo a Team Beran složený z poloviny z 9. A a z poloviny z 9. B (Varga, Vyškovský) obsadil 6. místo z 12 soutěžních týmů. Mezi týmy ostatních zúčastněných ZŠ a především gymnázia jsme tedy obstáli velice dobře.

Hra se soutěžícím vesměs líbila. Rozhodně to byla nová zajímavá zkušenost.

DSCN8221 před gymnáziem.JPG  DSCN8227.JPG  DSCN8228.JPG

3. 2. školní kolo recitační soutěže (více na stránkách akcí školy)

Tři naše spolužačky obsadili 3. místo: Andrysíková, Jeřábková a Čechová.

15. 2. okresní kolo olympiády z českého jazyka

Sára Krausová z naší třídy obsadila 15. místo z 44 nejúspěšnějších řešitelů školních kol.

VŠEM SOUTĚŽÍCÍM K JEJICH ÚSPĚCHŮM GRATULUJEME

ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK 2016

Do nového roku hodně pohody,

šťastné náhody, žádné nehody,

významné dohody, legrační příhody

a další života výhody.

Hlavně hodně úspěchů při volbě

nové školy a budoucího povolání

přeje vaše třídní učitelka

Iva Doláková

22.12.2015 Vánoční besídka

Poslední den před vánočními prázdninami jsme se sešli společně naposledy u vánočního stromečku. Přišel se za námi podívat i náš bývalý spolužák Oliver Moravec. Zavzpomínali jsme na předchozí Vánoce, podívali jsme se na záznam našeho vystoupení na vánoční besídce v Divadle Na Kopečku v 5. a 6. tř. Někteří si předali vánoční dárečky, jiní si zahráli  karetní hry, prohlíželi si fotky, povídali si...

Prostě vánoční pohoda. Z tradičních vánočních zvyků jsme si připomněli pouštění lodiček. Způsobili jsme tak trochu rozruch po škole, protože vůně  a záře svíček se šířila i na chodbu. Svojí lodičku se podařilo zdárně vypustit téměř všem a až na opravdové výjimky jsme se drželi pohromadě.

4.12.2015 Mikuláš ve škole

V pátek jsme se i my tento rok jako deváťáci převlékli za čerty, anděly a Mikuláše a chodili jsme po třídách na naší škole. Malí prvňáčci se nás ještě báli a nechtěli čerty pustit ani do třídy. Naopak třeba sedmáci byli za hrdiny, když se nechali čerty zmalovat a museli za trest s nimi na chodbu nechat se "vyplatit". Ti hodní si za zazpívání písničky vysloužili od andělů sladkou odměnu.

Byla to fuška, někteří z nás byli rádi, žeto mají za sebou. Ovšem někteří si to v roli čerta opravdu užívali.

18.-19.11. 2015 stolní tenis celostátní kolo – starší žáci

Družstvo chlapců naší školy ve složení Šimon Jadrný, Tomáš Homolka, Alex Varga a Mikuláš Střelec postupilo do celostátního kola v Jindřichově Hradci. V základní skupině prohráli s ZŠ Studenou 3:4, vyhráli s ZŠ Litoměřice 4:1 a dále jsme prohráli s ZŠ Zlín 2:4. Do finálových bojů jsme nepostoupili. V kole útěchy jsme však vyhráli. Celkově jsme byli 9. z 15 krajů.

4.11. 2015 stolní tenis krajské kolo – starší žáci

Družstvo chlapců naší školy ve složení Šimon Jadrný, Tomáš Homolka, Alex Varga a Mikuláš Střelec porazilo v základní skupině ZŠ Pelhřimov 4:1, ZŠ Humpolec 4:0, ZŠ Havlíčkův Brod 4:0. Ve finále po velkém boji vyhráli se ZŠ Třebíč 4:2. Celkově družstvo chlapců obsadilo 1. místo a získalo postup do celostátního kola konaného 18. - 19. 11. 2015 v Jindřichově Hradci. Gratulujeme.

27.10.2015 Beseda s PhDr. Zdeňkem Jarošem

V pátek k nám do školy přišel známý historik PhDr. Zdeňek Jaroš, který nám vyprávěl o roce 1968. Kromě jeho povídaní jsme sledovali krátké video ukázky o okupaci Československa vojsky Varšarvské smlouvy.

Vyprávění nás zaujalo.

23.10. 2015 Minifotbal – starší žáci

Šest žáků naší třídy se zůčastnilo soutěže v minifotbalu mezi školami. Postoupili jsme z prvního kola. Bohužel ve druhém kole jsme prohráli s ZŠ Luka nad Jihlavou 0:1, ZŠ Kolárka 0:1, ZŠ Březinova 0:1, Zš Rošická 0:2  Zš nad Plovárnou 3:0. Celkově jsme byli poslední. 6.místo .

21. 10. 2015 – okresní kolo – stolní tenis – starší žáci a žákyně

Družstvo chlapců naší školy ve složení Šimon Jadrný, Tomáš Homolka, Alex Varga, Mikuláš Střelec porazilo v základní skupině ZŠ Luka nad Jihlavou 4:1, ZŠ Dobronín 4:0 a ZŠ Velký Beranov 4:0. V semifinále vyhráli chlapci nad ZŠ Nad Plovárnou 4:1. Ve finále vyhráli se ZŠ Telč 4:1. A celkově obsadilo družstvo chlapců první místo. Postoupili do krajského kola.

Družstvo dívek ve složení Denisa Matějíčková, Natálie Andrysíková a Katka Čechová v základní skupině prohráli se ZŠ Nad Plovárnou 2:3, ZŠ Polná 1:3 a se ZŠ Demlova vyhráli 3:2. V základní skupině nepostoupili a celkově obsadilo družstvo dívek 6. místo.

Všem gratulujeme.

8.10.2015.návštěva LEGIOVLAKU

Ve čtvrtek jsme se byli podívat na LEGIOVLAK na nádraží. Ptáte se, co je vlastně LEGIOVLAK?

Je to vlak, kterým jeli za 1. sv. války čeští legionáři ze západní části Ruska až do Vladivostoku. V těchto vlacích žili 2 roky. A tak jsme si mohli prohlédnout nejen bojový a spací vůz, ale také lékařský, štábní, prodejní, poštovní, kovářský. Akci s námi absolvovala i 9.A a jako dozor p. uč. Doláková a Lapešová.

Akce byla zajímavá, líbila se mi.

7.10.2015 Vrakbar

Ve středu jsme opět byli navštívit Vrakbar.

Téma tohoto setkání bylo "plány do budoucna".

Povídali jsme si o našich plánech, jak si představujeme náš život za 15 let. Hodně lidí už dopředu má jasnou představu o budoucím životě, někteří naopak ještě ani netuší na jakou školu by chtěli jít. Dozvěděli jsme se o našich kamarádech spoustu nových informací, o jejich plánech a snech, o tom jak si představují svoji budoucnost. Pro pobavení jsme si zahráli pár her.

Akce byla pro mě přínosnější než setkání v předchozích letech.

7.10 2015 Zdravotnická soutěž

Dvě žákyně z naší třídy, Katka Čechová a Sára Krausová, se zúčastnily zdravotnické soutěže ,,Mladý záchranář " v City parku v Jihlavě. Celkem soutěžilo 13 družstev z různých škol z Jihlavy i okolí. Náplní programu byl test, který ověřil naše zdravotnické znalosti a simulace resuscitace. Celá akce se nám líbila a užili jsme si to, ale vadilo nám, že nám nikdo neřekl výsledky testu a chyby při resuscitaci.

2.10.2015 Exkurze do Brna

Vyjeli jsme v 7:40 a po únavné cestě autobusem jsme dorazili do VIDA centra.

Ve VIDA centru jsme měli přibližně hodinu rozchod, poté jsme se rozdělili na dvě skupiny. Jedna skupina řešila detektivní hru a druhá skupina měla pomocí menších úkolů odhalit heslo vedoucí k "pokladu".
Po skončení her pro  nás ve VIDA centru připravili show s fyzikálními a chemickými pokusy.
Poté jsme byly převezeni autobusem pod hrad  Špilberk.
Museli jsme vystoupat na vrchol kopce, kde leží Špilberk, a tam jsme se účastnili prohlídky katakomb a vězení.
Na závěr jsme si prošli centrum města.
Exkurze se nám líbila.

1.10.2015 Přednáška v muzeu

Ve čtvrtek jsme se třidou byli na hodinové přednášce o Jihlavě. Pracovnice muzea nám povídala o historii v období od bitvy na Bílé hoře po 1. světovou válku. Pro nás bylo těžké soustředit se na takovou spoustu informací, ale snad jsme si něco zapamatovali a později to využijeme.

24. 9. 2015 Den bankovnictví

Přišli k nám dva zástupci banky a udělali nám přednášku o bankovnictví. Dozvěděli jsme se např. o rozdilu mezi debetní a kreditni kartou, o ochraně bankovek atd. Zaujalo nás, že jeden přednášející byl náš bývalý učitel AJ.

1.9.2015 První školní den

V tomto roce jsme, jako deváťáci, měli za úkol přivítat letošní prvňáčky do naší školy. Z naší třídy se přihlásilo 5 holek, které potom na schodech prvňáčky stužkovaly. Protože naše třída je 9.B, tak jsme dostali na starost 1.B. Před příchodem do třídy jsme jim pomohli obtisknout obarvenou ruku na papír, který zůstane viset na dveřích po celý rok. Jsme rádi že jsme pomohli prvňáčky přivítat v naší škole.