Na jaře letošního roku jsme se opět vrátili k tradici Alternativního dne, kdy si připomínáme významná výročí nebo významné události roku. Během 23. a 25. dubna neprobíhala část dne výuka klasicky podle rozvrhu, ale žáci byli rozděleni do věkově smíšených skupin po 6-7 členech, kde se společně věnovali zpracovávání zadaného tématu.
Protože se blíží 100. výročí založení naší školy, stala se objektem zájmu právě budova školy a její okolí. Jednotlivé žákovské týmy se snažily zmapovat současný stav a porovnat jej s dochovanými záznamy z minulosti. Děti se tak vrhly na fotografování, filmování, natáčení rozhovorů či reportáží, ale i na tvorbu originálních příspěvků k jubileu školy formou básní, obrázků i modelů. V závěru druhého projektového dne se jednotlivé týmy postavily před diváky z řad spolužáků a učitelů a snažily se co nejlépe prezentovat ostatním svoji práci.
Jednotlivé týmy se svých úkolů zhostily svědomitě a často s velkým nasazením. Všichni především oceňovali dobrou spolupráci ve skupině, přestože většina z nich se do té doby vůbec neznala. Výsledky jejich snažení můžete spatřit na podzim u příležitosti oslav kulatého výročí školy.