Fulltextové vyhledávání

VŠEM PŘEJI

ÚŽASNÉ PRÁZDNINY !!!

Vodní ráj - 27. 6. 2019

Na konec školního roku jsme jako předchozí dva roky šli do Vodního ráje, ale letos poprvé do venkovního areálu, protože bylo moc hezky. Poslední společné chvilky tohoto šk. roku jsme si pořádně užili, i když nás bylo jen jedenáct.

DSCN2486a.JPG   DSCN2485a.JPG   DSCN2488a.JPG

Spaní ve škole - 24. 6. 2019

Poslední týden tohoto školního roku jsme se rozhodli ozvláštnit ještě tím, že jsme přespali z pondělí na úterý ve škole. Odpoledne jsme si udělali ohýnek a věnovali se sportovním aktivitám. Chyběl nám jen jeden spolužák a  navíc mezi nás přišli i někteří rodičové a sourozenci. Když se setmělo, tak jsme se přesunuli z hřiště do školy. Hráli jsme si na schovávanou a paní učitelka nám připravila noční pokladovou hru. Bylo to fajn, ale moc jsme toho nenaspali a druhý den jsme byli jako mátohy. Naštěstí se už neučilo.

ohýnek1.JPG   ohýnek2.JPG   bunkr.JPG

Sportovně branný den- 18. 6. 2019

V úterý se konal sportovně branný den. Rozdělili jsme se do 4 družstev, ve kterých jsme plnili sportovní, logické a zábavné úkoly (šipky, slalom, opičí dráha, zdravověda,...) Úkoly byly omezené časem nebo body. Pokud se nám úkoly nevydařily nebo jsme je nezvládly, mohli jsme si je napravit náhradními úkoly. Na konci dne jsme dostali indicie a podle nich jsme museli uhádnout slovo. Pokud jsme ho uhádli, tak jsme dostali malou sladkou odměnu. Navíc proběhlo hodnocení družstev v rámci celého 2. st. a  jedno naše družstvo kluků se umístilo na 1. místě.

překážkový běh.JPG   zdravověda.JPG

Nebezpečné situace- 17.6. 2019

V pondělí jsme si s naší paní učitelkou povídali o různých haváriích, nebezpečných situacích, katastrofách,... Také jsme se dozvěděli jak se v těchto situacích chovat nebo jak se uchránit před dalšími následky.

Beseda se záchranáři- 13.6. 2019

Ve čtvrtek jsme měli další přednášku o správném poskytování první pomoci. Přednášeli nám pan a paní ze záchranné služby. Přijeli i se záchranným vozem, který jsme si mohli prohlédnout. Před koncem akce si všichni mohli změřit tlak.

Třídní výlet- 6.6.-7.6. 2019

Tentokrát jsme se na školní výlet vydali autobusem do Znojma, kde jsme navštívili hrad a známou rotundu (tu jen zvenčí). Pak jsme pokračovali do Vranova nad Dyjí a přívozem jsme se dostali do kempu Vranovská pláž, kde jsme se koupali, udělali si ohýnek a přespali. Druhý den jsme navštívili vranovský zámek a dole ve městečku jsme měli rozchod na oběd. Domů jsme se vrátili vlakem ze Šumné.

Znojemská rotunda.JPG   Znojmo.JPG   na lodi.JPG

koupání.JPG   po koupání.JPG   ohýnek.JPG

zámek Vranov.JPG   na zámku.JPG   únava při návratu.JPG

Den dětí- 29.5. 2019

Ve středu jsme pomáhali školní družině uskutečnit pro první stupeň den dětí. Ve třídě jsme se rozdělili do skupin po třech, dvou a nebo mohl být i někdo sám. Vymysleli jsme si nějaké zajímavé soutěže. Myslíme si, že se dětem den dětí líbil. Nám se to také líbilo.

Vodácký kurz- 11.5-14.5. 2019

Společně s 8.B jsme se zúčastnili čtyřdenního vodáckého kurzu na Sázavě. Ačkoliv byla velká zima, moc jsme si to užili a máme na co vzpomínat.

cesta od vlaku.JPG   nácvik na suchu.JPG   vzhůru na vodu.JPG

otužilci.JPG   společné foto.JPG

Beseda s Městskou Policií- 3.5. 2019

Dnešní přednáška byla o cizincích, kteří žijí v České republice. Kteří zde mají vlastní podniky, vlastní rodinu,... Dozvěděli jsme se několik zajímavostí. Typických věci, kterými se tito lidé vyznačují, jejich vlastnosti a zvyky,... Přednáška trvala asi 50 minut. Pan policista přednášel zábavnou formou, a proto nás beseda bavila.

Běh pro nadaci Světluška- 30.4. 2019

Někteří spolužáci z naší třídy i  naše třídní paní učitelka se sešli u letního kina. Běželi 3 km pro podpoření nadačního fondu Světluška. Nadační fond Světluška pomáhá slepým lidem.

Den Země- 24.4. 2019

Jako obvykle jsme tento den nestrávili v lavicích, ale venku v přírodě. Na výběr jsme měli procházku Včelí stezkou, procházku kolem rybníka Peklo, výlet na kole nebo projížďku na kolečkových bruslích. I když nebylo zrovna moc pěkné počasí, tak jsme si den užili.

Včelí stezka.JPG   rozbagrovaná hráz.JPG   skupinové foto.JPG

zdolávání překážek.JPG   na Vysokém kameni.JPG

Čistá Vysočina- 16.4. 2019

V odpoledním vyučování jsme šli sbírat odpadky kolem naší školy, na cyklostezce a také kolem řeky Jihlavy. Odpadky jsme třídili na plasty a směsný odpad.

Hledání jara- 13.4. 2019

V sobotu v Jihlavě a jejím okolí jsme jako každý rok hledali jaro. Tento rok jsme měli najít žabí vajíčka, kvetoucí blatouch a lidi, jak skáčou přes švihadlo. K tomu jsme také připojili otevírání studánek. Přišli dva žáci naší třídy a naše třídní paní učitelka. Pěkně jsme se prošli.

znak jara blatouch bahenní.JPG   DSCN2393 otvírání Lesní studánky.jpg   DSCN2397 otvírání studánky Anetky.jpg

Alternativní den- 10.4. 2019

Letošní alternativní den byl na téma Leonardo da Vinci, protože letos uplynulo 500 let od jeho úmrtí. Celý druhý stupeň byl rozdělen do rovnocenných týmů. Každý tým dostal úkoly, které museli splnit (sestrojit padák, model stroje, plakát,...) Celý den jsme plnili úkoly, které se hodnotily body. Na konci dne týmy přednesly své prezentace. A druhý den jsme se dozvěděli, kdo vyhrál.

IMG_1124.JPG IMG_1076.JPG IMG_1100.JPG        IMG_1210.JPG IMG_3445.JPG IMG_1176.JPG

Vrakbar- 28.3. 2019

Dnes jsme navštívili Vrakbar. Program byl jako obvykle rozdělen do dvou 60 minutových částí s 15 minutovou přestávkou. Dnešní téma byly drogy. Povídali jsme si o nich a jejich účincích na lidské tělo. Hráli jsme také pár her a ke konci programu jsme si zkusili na základě našich kreseb sestavit příběh o závislém mladíkovi.

DSCN2298.JPG   DSCN2299.JPG

První pomoc- 13.3. a 18.3. 2019

Přijela za námi paní ze sdružení Červeného kříže. Výuka byla rozdělená do dvou dnů. První část kurzu byla ve středu. Měli jsme 4 vyučovací hodiny, ve kterých jsme si povídali, co máme dělat, když například člověk krvácí, má zlomeninu, je v bezvědomí, dusí se nebo je popálen. Druhý kurz v pondělí jsme měli už jen 3 hodiny, ve kterých jsme si dořekli, co jsme nestihli a také jsme si zkusili masáž srdce a dýchání z úst do úst na figuríně. Na závěr jsme si napsali opakovací test.

Přednáška (změna klimatu)- 19.3. 2019

V úterý jsme se sešli v 7:45 u morového sloupu. Přednáška se uskutečnila v gotickém sále městské radnice. O změně klimatu, meteorologii, znečišťování přírody nám povídal známý meteorolog Michal Žák a další lidé, kteří se těmito tématy zabývají. Přednáška trvala asi 30 min a pak jsme se šli podívat na výstavu, která na přednášku navazovala.

DSCN2277.JPG DSC_1791.jpg DSC_1784.jpg DSC_1800.jpg

Projektový den (rozumíme penězům)- 12.3. 2019

Tématem projektového dne bylo výhodné nakupování. Naučili jsme se nové pojmy, vyplňovali jsme pracovní listy, hráli jsme hry,... Především jsme pracovali ve svých skupinách představujících rodiny, kde jsme plnili různé úkoly. Ke konci dne jsme hráli zábavné a poučné scénky, které nás bavily.

Zimní sportovní den- 22.2. 2019

Jako každý rok tak i letošní zimu jsme měli zimní sportovní den. Mohli jsme si vybrat z bruslení, lyžování, kuželek, lezecké stěny a plavání. Všichni jsme si den užili.

IMG_20190222_111349.jpg 20190222_084806.jpg 20190222_110609.jpg

DSCN2214.JPG IMG_20190222_122448.jpg

Policie- 23.1. 2019

Ve středu jsme měli besedu s městskou policií. Tentokrát zde nebyl jen policista, ale i paní z městského úřadu, která se zabývá emigrací cizinců. Dozvěděli jsme se, co všechno se musí vyřešit, když rodina přicestuje do ČR, jaké musí dodržovat podmínky, jak dlouho zde může žít a tak podobně. Beseda byla zajímavá, hráli jsme hry, které se týkaly tématu.

Knihovna- 11.1. 2019

V pátek 3. a 4. vyučovací hodinu jsme byli v jihlavské městské knihovně. Dozvěděli jsme se něco o její historii, kolik je tam různých oddělení a co v nich najdeme, nebo která patra jsou volně přístupná návštěvníkům. Prohlídka trvala asi hodinu.

Kufrování- 28.12. 2018

V 10 hodin jsme se sešli u DDM. Vyrazili jsme na trasu kolem Plovárny, na které jsme hledali kontroly s písmeny. Tuto trasu připravoval jeden z našich spolužáků (Vojta). Za správně doplněná písmena do tajenky jsme dostali volné lístky na bruslení nebo na bazén. Byla to fajn akce.

Splněná vánoční přání,

sladké štědrovečerní usínání,

pohodu po celé svátky

a nový rok jako z pohádky

Vám všem přeje tř. učitelka

Třídní besídka- 21.12. 2018

Den po výletu do Vídně jsme si udělali "vánočně", hráli jsme si, poslouchali koledy, jedli cukroví a pod stromečkem jsme si rozbalovali dárečky. V tělocvičně pro nás paní učitelka připravila hru. Nakonec jsme v tělocvičně zůstali déle a všemožně jsme dováděli. Den se nám moc líbil.

Vídeň- 20.12. 2018

V šest hodin ráno jsme odjížděli autobusem od školy. Většina z nás ještě po cestě pospávala a po krátké zastávce nám průvodce vyprávěl o historii Vídně. V tomto hlavním městě Rakouska jsme navštívili zahrady zámku Schonbrunn, viděli jsme novogotickou radnici, dvorní divadlo, rezidenci rakouských císařů Hofburg, chrám Stephansdom a také Vídeňskou Státní operu. Výlet jsme zakončili prohlídkou adventních trhů. Byli jsme plní zážitků, ale také pěkně vymrzlí a unavení. Zpět do Jihlavy jsme se vrátili kolem deváté hodiny večer, cestou zpět jsme v autobuse zpívali a tak nám vše v dobré náladě rychle uteklo.

DSCN1831 Schönbrunn.JPG  DSCN1834.JPG  DSCN1839.JPG

DSCN1849.JPG  DSCN1862.JPG  DSCN1902 radnice a vánoční trhy.JPG

Nicholas Winton- 19.12. 2018

V DIODu jsme zhlédli dokument o N. Wintonovi. Winton byl zachránce spousty českých židovských dětí, které nechával těsně před vypuknutím 2. sv. války posílat do adoptivních rodin ve Velké Británii. Po dokumentu jsme besedovali s jedním z autorů filmu.

Vzdělávací program"používám mozek"- 10.12. 2018

Byl to program o tom, jak fungují naše smysly a náš mozek. Dostali jsme pár typů na to, jak se učit co nejefektivněji. Do programu jsme se mohli zapojit i my. Moc jsme si to užili.

Krabice od bot

DSCN1797.JPG   DSCN1798.JPG   DSCN1799.JPG

Drobnými dárky jsme snad udělali radost nějakému malému chlapci a děvčeti.

Muzeum- 23.11. 2018

V pátek jako každý rok jsme šli s naší paní učitelkou do muzea. Paní v muzeu nám vyprávěla o historii Jihlavy. Z této přednášky jsme si přinesli nové a zajímavé věci.

Florbal - 20.11. 2018

Na ZŠ Kollárova se konal turnaj ve florbalu. Z pěti družstev jsme skončili dívky na 3. místě.

Muzeum - 20.11. 2018

Výstava v muzeu se týkala vzniku Československa. Paní průvodkyně nám povídala o této době kdy vznikalo Československo a aby nám to lépe vysvětlila hráli jsme hru s kufry ve kterých byly dobové předměty. Dozvěděli jsme se nové a zajímavé věci.

Projektový den (rozumíme penězům) - 15.11. 2018

V tomto projektovém dnu jsme si v našich třídních rodinách kupovali auto, povídali jsme si o tom jestli si máme půjčit a uvážit jeho koupi. Říkali jsme si o tom jak by se rozpočet rodiny po takto velkém výdaji změnil.

Divadlo - Černá komedie - 9.11. 2018

Večerní představení v Horáckém divadle trvalo asi 1 hodinu. K zájemcům z řad žáků školy se přidaly i rodiče. Všem se nám to líbilo.

Oslavy vzniku Československa - 1.11. 2018

Po škole byly rozmístěny stanoviště týkající se období první republiky. Mohli jsme si tak připomenout, jak se žilo, oblékalo, vařilo nebo učilo v této době, s čím si děti hrály, co se zpívalo za písničky. Někteří z našich spolužáků pomohli s organizací a někteří se dokonce oblékli jako před 100 lety.

IMG_8691.JPG   IMG_8698.JPG   IMG_8904.JPG

IMG_9089.JPG   IMG_9160.JPG   IMG_9366.JPG

Pouštění draků - 31.10. 2018

V rámci oslav vzniku Československa jsme si vyrobili draka z přírodních věcí, jak se to dělalo za doby první republiky. A šli jsme si je pouštět na pole.

DSCN1705.JPG   DSCN1706.JPG   DSCN1707.JPG

DSCN1716.JPG   DSCN1712.JPG   DSCN1719.JPG

Vyvěšení vlajek - 26.10. 2018

Zúčastnili jsme se rekordu v největším počtu vyvěšených vlajek na den 28.10. Vlajky byly vyvěšeny v oknech školy. Naše třída vyvěsila 43 vlajek.

Koncert o The Beatles - 23.10. 2018

Koncert trval 1 hodinu. Zazněly písně britské skupiny The Beatles. Mezi hranými ukázkami písniček jsme se dozvěděly něco o vzniku skupiny, o jejích členech, vydaných deskách a pořádaných koncertech během jejich kariéry.

Ping pong - 17.10. 2018

V rámci reprezentace naší školy šly 3 naše spolužačky Terka, Denda a Simča hrát turnaj v ping pongu. Skončily na 4. - 6. místě z 12.

Vrakbar - 10.10. 2018

Zabývali jsme se tématem Umění tolerance. Hráli jsme naučné hry.

DSCN1634.JPG   DSCN1636.JPG

DSCN1637.JPG   DSCN1638.JPG

Dokument o vzniku první republiky na Moravě - 1.10. 2018

Dokument prokládaný živým komentářem autorů byl promítán v kině Dukla a trval hodinu a půl. Přiblížil nám dramatické události v prvních dnech republiky v několika moravských městech, kde bylo velké množství německého obyvatelstva, které se jen těžce smiřovalo se vznikem české republiky. Mezi taková města patřila i naše Jihlava.

Vystoupení FUSION - 2.10. 2018

Během tohoto vystoupení jsme si zkusili zpívat jako pěvecký sbor. Zpívali jsme moderní anglické písně (These days ……..). Moc se nám to líbilo.

Anglické divadlo - 27.9. 2018

V domě kultury jsme byli na divadle, ve kterém hráli rodilí Angličané. Naučili jsme se nová slovíčka a fráze. A trochu nám přiblížili život v Londýně.

Oranžový den - 26.9. 2018

Tento den jsme do školy měli přijít v oranžovém oblečení, ale moc nás nebylo.

Kutná Hora - 19.9. 2018

V polovině září jsme jeli společně s 8.B na exkurzi do Kutné Hory. Sešli jsme se před školou v 7:05 a autobusem dojeli do Sedlce, kde jsme navštívili kostnici. Před návštěvou kostnice jsme měli krátký výklad o její historii. Po návštěvě kostnice jsme autobusem přejeli do jiné části města, do středověkého stříbrného dolu, který jsme si prohlédli v ochranných bílých oblecích a helmách s čelovkami. Největším zážitkem pro nás bylo prolézání úzkými chodbami dolu a chvíle, kdy průvodce zhasl a všude byla naprostá tma. Na závěr exkurze jsme se podívali do chrámu sv. Barbory a měli jsme krátký rozchod v centru města. Kolem 16:00 hodiny jsme dorazili zpět do Jihlavy.

DSCN1505.JPG DSCN1537.JPG DSCN1521 kašna.JPG DSCN1525.JPG DSCN1543.JPG DSCN1528 kostel sv. Barbory.JPG

Rodinný běh - 9.9. 2018

V neděli dopoledne jsme se sešli (Denda, Simča, Adam, rodiče a paní učitelka) na náměstí u horní kašny, abychom se zúčastnili Rodinného běhu v rámci Jihlavského půlmaratonu. Běželi jsme 1,2 kilometrů centrem města a penězi za startovné jsme přispěli na postiženou holčičku Leontýnku. V cíli jsme pak obdrželi pamětí kovové medaile.

DSCN1468 Rodinný běh.JPG    DSCN1472.JPG

Hra "Skryté příběhy" - 8. 9. 2018

V sobotu odpoledne se 2 kluci z naší třídy zúčastnili spolu s paní učitelkou nové hry „Skryté příběhy". Pomocí mobilní aplikace jsme se přesunuli do r. 1918 a plněním úkolů (řešení vyhodnocoval mobil) na 14–ti stanovištích po městě pomáhali panu fotografu Hauptovi zachovat tradici havířských průvodů, jejichž konání bylo v té době kvůli napjatým vztahům mezi Čechy a Němci ohroženo. Bylo to zajímavé, něco nového, ale trochu jsme byli rozladěni ze 2 úkolů, které jsme určili špatně. (Myslí si však, že nebyly zadány jednoznačně.) Na závěr jsme si prohlédli staré fotografie Jihlavy od Haupta ve sklepení radnice a obdrželi pamětní diplom a placku.

DSCN1446.JPG   DSCN1453 foto s Hauptem.JPG

Sportovní den - 6.9. 2018

Po celý den jsme sportovali. V rámci Sazka olympijského víceboje jsme soutěžili v různých disciplínách (hluboký předklon, t-běh, zkrácené lehy-sedy, hod basketbalovým míčem, běh na 1000 m, běh na 60 m). Sportovní vysvědčení dostaneme na konci roku s klasickým vysvědčením.

DSCN1417.JPG    DSCN1424.JPG

DSCN1427.JPG   DSCN1435.JPG

První školní den - 3. 9. 2018

Tak opět nám začaly povinnosti. Už jsme osmáci. Je nás opět dvacet. Sice odešel Robin, ale máme nového spolužáka Tomáše Nixe. Máme také novou třídu, letos přebýváme v počítačové učebně.

Doufejme, že v novém roce nás čeká jen to nejlepší...