Před Vánocemi k nám do školy zavítala partička robotů. Říkáme jim Červený, Modrý a Zelený. Zatím se s nimi seznámili žáci ve 4. A, 5. B a v 7. B. Děti si je mohly pořádně prozkoumat, osahat a po bližším seznámení se jim pokusili zadat první příkazy. Je to totiž partička vtipálků a neposedů, mohou zabloudit kamkoli, ale stačí jednoduchý pokyn a budou se chovat podle vašich představ.
Děti na prvním i druhém stupni zatím zkouší robotům zadávat jednoduché pokyny, např. aby robůtci projeli určenou trasou, nebo se vyhnuli nastraženým překážkám. Programování děti provádí přímo na těle robůtka, nebo na programovací tabulce – kodéru. Do kodéru se vkládají příkazové kartičky, na kterých jsou napsané jednotlivé kroky, které má robůtek vykonat. Až se děti naučí toto jednoduché krokování, budou se učit pracovat na tabletech a na PC, ve kterých je nainstalovaný program k ovládání robůtků.
Programování u dětí rozvíjí digitální představivost, tvořivost, jemnou motoriku, tvůrčí dovednosti i logické myšlení. Kromě toho si děti při práci ve skupinkách rozvíjejí sociální a komunikační dovednosti, učí se předávat své myšlenky ostatním a společně diskutovat nad správným, ale i špatným postupem.